Po úspěšném vytvoření domácnosti začne aplikace upozorňovat, že je potřeba dovyplnit zbývající údaje. Dokud se tak nestane, Cubee nemůže začít fungovat. Nevyplněná nastavení se v aplikaci Cubee nazývají “problémy”. Kolik problémů je v aplikaci potřeba vyplnit, zobrazuje lišta ve spodní části obrazovky.Dalším místem, které upozorňuje na problémy je vykřičník v sekci Nástěnka. Číslo před vykřičníkem zobrazuje počet problémů.
Po rozkliknutí lišty z dolní části aplikace (případně vykříčníku v sekci Nástěnka) se zobrazí výčet problémů. Výčet upozorňuje na čtyři hlavní části aplikace, kde údaje chybí. Jedná se o Distribuční parametry, Nákup, Prodej a Solární panely. Kromě tohoto výčtu v problémech si pozornost zaslouží i Nastavení baterie
Jakmile jsou všechny problémy vyřešeny, zmizí lišta upozorňující na nutnost dokončení nastavení. Zároveň v sekci Nástěnka se vykřičník promění na zelenou fajfku.Cubee ovšem nezačne plně fungovat okamžitě. Algoritmy Cubee nejprve potřebují sledovat spotřební návyky domácnosti. První příkazy se začnou generovat zhruba po třech dnech. Příkazy však z počátku nejsou přesné. Cubee si potřebuje alespoň dvakrát projít celým cyklem pracovních dní a víkendů, aby bylo schopné lépe predikovat. Jinými slovy lepší přesnost bude dosažena zhruba po dvou týdnech. Více o fungování Cubee je popsáno v sekci Chování optimalizačním modelu.